onsdag 13 april 2011

Bra slut på vintern

Några dagar i Sälen på våren har blivit tradition, i år var vi 4 familjemedlemmar, en var hemma och jobbade.
Jag har verkligen längtat efter blå himmel, sol och lite skidåkning. Några timmars sol fick jag enda dagen i backen, underbart...
men solen tar, snön rann bort i backen. Snögubben på toppen i Lindvallen fanns när vi kom, nästa dag var den borta, den var jämnad med marken för att fylla ut backen. Räcker snön säsongen ut?? Dubbdäck på bilen hade vi inte behövt, det fanns ingen snö alls förutom i backen.
Här brukar det vara massor av snö, fast det är april...
Snögubbeborg var helt avstängt.
Vila benen är skönt...
Varm choklad och kexchoklad!
Storebror har filmat när lillebror "grindar" i hopp. Det måste ses. Storebror åker snowboard och lillebror skidor, nästa år vill han också åka snowboard :o))
Här vinner lillebror skidtävling, han var så stolt och fick fina priser. Maken åkte också, men han var inte äldst, häromdagen åkte en 89-årig man, han ville ju hänga med barnbarnen!!
Det är dimmigt så man ser inte toppen och det regnar. Jag var kvar i stugan.

Hemma blommar krokus, häcken börjar bli grön och det kliar i fingrarna, nu vill jag påta i jorden. Visst är det härligt med vinter, men den har varit lång, nu vill jag ha sol och vår!!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Sån otur med vädret, men kanske skönt med miljöombyte ändå....Så roligt för Lu, hälsa och gratta! Kram Katarina

Anonym sa...

Inga brutna ben i år! Skönt.