söndag 23 januari 2011

Gillar grönt

Ja, jag gillar grönt. En härligt grön garnhärva från Färgkraft inköptes på Syfestivalen i höstas, den blev ett nystan som nu blivit en sjal. Jag la upp 180 m på en rundsticka och stickade slätstickning tills garnet tog slut, enkelt, Jag började sticka när jag var liten men har aldrig gjort något avancerat, några färdiga tröjor har det faktiskt blivit, men att montera dem har inte varit så kul, då har jag ledsnat. Jag har en mamma som alltid stickat, så sockor har jag inte behövt lära mig att sticka, det kanske är kul...




7 kommentarer:

Sussie sa...

Jättesnygg i all sin enkelhet! Vad roligt med matchande handskar också!Vad duktig du har varit!
Kramen/Sussie

annicka sa...

Mia, oerhört läcker schal färgen är ju så häftig. Sugen på mera stickning?

Ullis sa...

Jag gillar ju också grönt och tycker att din sjal och dina handskar är urläckra!!! Kramar Ullis

Gunilla sa...

Vilken smart idé och snyggt blev det!

Birgitta i Gävle sa...

Den ser gosig ut din nya halsduk.

Anonym sa...

Snyggt. Och vilka fantastiskt fina handskar!

Syster

Katarina sa...

Så bra det blev, lyser verkligen upp! Du lär nog hinna använda den lite också!:-)) Kram Katarina