lördag 18 januari 2014

Nytt år 2014


Så är det nytt år och med det hoppas jag att det blir ett kreativare år än det förra. Det har väl inte börjat så bra, tankarna finns där i syrummet men jag fastnar så lätt vid datorn istället. Jag vill så mycket men vet att jag inte har så mycket sytid som jag skulle vilja och då börjar jag inte ens på något, jag måste ta mig ur detta negativa tänk.

Något har jag gjort sen sist. En present till en vän som har fritidshus i Dalarna.


 Jag köpte tyg i Mora på semestern i somras.
 De stora hästarna blev en väska...
till shopping, badkläder eller fika.
De små hästarna kanske blir ett tillbehör så småningom.


Ett förkläde blev en annan present.
 Tyget är från Ikea och nej, bilden är inte i svart/vitt ;-)
En ficka känns bra att ha på ett förkläde, hade jag fått bestämma så hade det varit mönterpassning men tyget räckte inte och mottagaren förstår ändå inte vad det är ;-) hon är så nöjd och glad.


Jag och många syvänner ska sy 100 block ur en bok av Tula Pink, vi ska sy 10 block i månaden. Jag ligger redan efter ;-(
 De här tygerna ska jag använda. Bild med blixt ;-)
Här är boken. Bild utan blixt ;-)
Jag gillar tyger från Oakshott och Kaffe Fasett. Det blir lite andra tyger också. Jag har sytt några block så det är väl bara att fortsätta med resten.

Ja, nu tar jag nya tag och önskar mig själv ett kreativt år! Om jag fastnar vid datorn så finns där ändå massor av inspiration. Jag har i alla fall ett ganska nystädat syrum ;-)

3 kommentarer:

Elisabet sa...

Ett kreativt år önskar jag också att du får! Det kan vara segt att komma igång och det är lätt gjort att bli sittande vid datorn. Nystädat syrum låter bra, här liknar det kaos som vanligt.

Ullis sa...

Åhh så läckert det kommer bli med dom tygerna! Även om jag inte tycker att jag hinner sy, så ska jag försöka ta en stund och skära till ett block eller två. När tiden sen finns är det bara att gasa på! Sen gäller det att gå från tanke till handling också ;o)
Kramar Ullis

Kikki Ragnarsson sa...

Tygerna till dina TP är underbara. Jag ligger också efter och har bara sytt första månadens. Men snart så hoppas jag komma igång igen och vara ifatt.