lördag 1 oktober 2011

Semester, höst och mackat

Sommarlovet avslutades med en vecka i Turkiet, där vi mest badade.
Vi provade All in Clusive för första gången och vi var riktigt nöjda, Bra frukost, enklare lunchmat på stranden, gröna sockerkaksrutor till eftermiddagsfika och mycket mat och efterrätter till kvällen. Barnen fick turkiska pannkakor kl 15.
Inspiration till sömnad av olika slag fanns på murade väggar och krydduppläggningar.



Men nu är hösten här med alla vackra färger i naturen.
Jag passade på att macka ett lapptäcke ute idag, tycker det är lite nervöst ifall det inte ska bli bra, men jag tog mod till mig och det blev riktigt bra.
Altanbordet funkade alldeles utmärkt med sina brädor med mellanrum när tags-pistolen kom fram, jag sköt liksom i luften och med bra mellanrum.
Eftersom det gick så bra så mackade jag ett täcke till. Att macka är att lägga ihop en topp med vadd och baksida, idag använde jag fleece för första gången, då behövs ingen vadd eller baksida. Nu ska täckena kviltas, men det får bli en annan dag.

7 kommentarer:

Ingaredstoka sa...

Vilka fina täcken!! Lycka till med kviltningen.
Susanne

Katarina sa...

Härliga bilder och täcken! Lycka till med kviltningen! Ska bli skoj att se hur du väljer att göra den. Kram Katarina

Gunilla sa...

Två jättefina toppar. Grattis till mackningen, som jag också tycker är förfärligt tråkig. kram

Gunilla K sa...

Snygga toppar!
kram Gunilla

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Oj, vilka fina kviltar! :-) Lycka till med kviltningen!

Birgitta i Gävle sa...

Vilka härliga bilder! Dina täcken kommer garanterat att bli snygga och mysiga. Smart idé att använda altanbordet.

Carmen sa...

Härliga toppar du sytt, de kommer att bli jättetjusiga när du quiltat dem.
Semesterbilderna var härliga att se, speciellt nu när hösten "knackar på dörren" här hemma. Det verkar bekvämt att ha all inclusive, man ska ju njuta och bara vara när det är semester.
Kram