söndag 19 oktober 2014

Hösten är här...

... och lite trädgårdsstädning har det blivit.
Studsmattan är nermonterad, nu längtar sonen redan till våren, men han längtar även efter vinterns skidturer i skidbacken.

Här ska jag sitta i vår och känna de första solstrålarna, det längtar jag efter. Det blir första våren på det nya trädäcket som vi byggde i våras.

Det finns en hel den att göra i trädgården, som att kratta och tömma växthuset, men det har ju varit en sån fin höst att man inte riktigt vill plocka bort allt ännu.



 Ringblommorna blommar fortfarande. Jag plockar fortfarande smultron och björnbär, det har ju knappt varit någon frost ännu.

Några provlappar med stygn har blivit lavendelpåsar. Lavendel ska vara bra mot mal i garderoben, jag hittade en ulltröja med små hål i garderoben i våras, inte kul. Det var inte heller kul när jag tog fram en tröja ur garderoben och det rasade ut musskit ur den, den var också äten på, av musen. 

Nästa helg är det dags att träffa mina sykompisar igen, 4 hela dagar, bara jag och symaskinen, trevligt sällskap och god mat. Jag förbereder sömnadsprojekt just nu.

2 kommentarer:

Kikki Ragnarsson sa...

Så smart att förbereda så du kan få ut så mycket som möjligt at syhelgen.

Katarina sa...

Spännande syprojekt du förbereder!Ha det så trevligt på syträffen! Fin-fina lavendelpåsar! kram Katarina