söndag 6 oktober 2013

Sy möbler...

Kan man sy möbler? Jo, nästan.
Jag har sytt "sängbord", har man ett litet sovrum utan plats för sängbord så får man hänga "borden" på sängen.
 Maken behöver plats för bl a  bok, glasögon, telefon och datorsladd.
 Jag vill ha tidning/bok, telefon, penna, glasögon och ev näsdukar i min. Vårt sovrum är så litet att det till och med är svårt att fota bra.
 Jag har använt linnetyg för att matcha sängen, det tog en bra stund för mig att välja kanttyg, till sist valde jag att använda makens gamla skjorta som låg i syrummet för att bli mattrasor eller lapptäcke.
 Jag sydde på halkskydd överst som jag stoppat in under madrasserna.
Sovrummet är ljust turkost och det är så skön färg att vakna upp i, vi har ingen rullgardin eller persienn, jag gillar att vakna och se himlen.
Vi har bott i vårt hus i snart 20 år, sovrummet byggdes om för ca 14 år sedan och nya sängar köpte vi förra året, nu har vi äntligen fått våra "sängbord".

11 kommentarer:

Gunilla sa...

Grattis till en smart lösning!
Men vad skådar mitt öga? Ingen kvilt på sängen? :-)
kram

jette sa...

Smart idé og så fine de blev!

Mia sa...

Gunilla, det är kviltat av IKEA ;-)

JaneGardner sa...

Vilken supersmart ide´....man tackar och bockar. Så prydligt
kram
vivianne

Birgitta i Gävle sa...

Smart och snyggt

Kikki Ragnarsson sa...

Snyggt - det är nästan så att jag funderar på att ta bort mitt sängbord som så snabbt blir överfyllt.

Katarina sa...

Det blev verkligen snyggt! Smart tänkt! Får inte heller plats med sängbord i lagom höjd, så jag satte våra fickor på sidan av skåpen (som står helt tätt intill sängen). kram Katarina

Gudrun sa...

Fiffig och jättesnygg lösning.
Kram Gudrun

Elisabeth i Solna sa...

Snygga "sängbord" du gjort. Smart med halkskyddet också

Annika sa...

Smart idé och snyggt. Kram Annika

Dollandesign sa...

Tack, för en bra ide´!

Dollandesign