måndag 23 november 2009

Gammal soffa

Vi har haft vår hörnsoffa från IKEA i ca 18 år, den har varit bra, men nu har det gjort sitt, varenda söm i sitsen har gått sönder, jag har lagat och lagat, vilket inte är det roligaste, jag har stått på knäna på golvet och sytt med böjd nål, det har gått bra och håller ett tag, jag har använt en brun björntråd + en tråd av tunn fiskelina, men det värsta har väl varit träningverken i stjärten ;o)
Jag hade nästan bestämt att jag ville ha soffan Stockholm från IKEA, i tyget Gammelbo ljusbrun, men efter ett besök på MIO igår, så stod min soffa där! Den heter Vardag med tyget Bernini i grått. På MIO finns många tyger att välja på, men den grå var väldigt fin, nu måste jag ta med L så han får godkänna, den kostar lite mer än vi hade tänkt, men tänk så fint det kan bli!


Inga kommentarer: