fredag 26 december 2014

December 2014

Tänk att året snart är slut. December har gått fort, både roliga och mindre roliga saker har hänt.


 Vår 11-årige son har troligtvis haft en spricka i sin knäskål en längre tid, därför spräcktes hans knäskål  på en gymnastiklektion i november. Det blev akutoperation, skena på benet och kryckor i 6 veckor. Skenan ska tas bort om en vecka och det blir operation igen för att ta bort metalltråden som sitter runt knäskålen. Nu håller vi tummarna för att han hinner åka lite skidor denna säsong.
 En härlig helg i Stockholm med Orup på Hamburger Börs, julshopping och Lucia till hotellfrukosten hade maken och jag.

En liten present har jag sytt.

 Vårt äppelträd lyser fint med både smålampor och bygglampa.


 Det årliga pepparkakshuset dekorerades av sonen helt själv.

I år har jag dragit ner rejält på julförberedelserna, jag har inte bakat någonting och knappt pyntat. Paketinslagning och julkortstillverkning gjordes i sista stund. Vår stora gran barrade nästan innan den kom in, den lilla i hallen är däremot väldigt fin, den har jag huggit själv, så jag vet att den är färsk.

Hittills har julen varit fin, just nu är det kallt ute men ingen snö. Jag är ledig många dagar till.


2 kommentarer:

annicka sa...

Fin överblick på december. Det där med knät var ju ingen höjdare o inget man önskar att någon ska behöva uppleva. Jag hoppas att han inte kommer att känna av det sen o att skidsäsongen blir lång!
Julhjärtan är du bra på ;-)). O att pynta blir för min del mindre o mindre av också...

Anonym sa...

Hoppas knät blir bra! Och det blir faktiskt jul utan att man sliter ut sig! Den här julen har vi varit hemma för första gången på många år. Det gick bra det också. / Elisabet