torsdag 8 november 2012

London: The Knitting and Stitching Show

The Knitting and Stitching Show var målet för vår resa, här gick vi i 2 dagar. Jag ser nu att jag inte har fångat så mycket på bild, det var fotoförbud på det mesta och därför vet jag inte vad jag törs lägga ut och sen är man ju fokuserad på allt man ser och glömmer ta fram kameran, men mina resekompisar A och K har bloggat sina bilder, M har ingen blogg ännu.
Jag var här för 6 år sedan och hoppas att jag kommer tillbaka igen.
 Entrén till Alexandra Pallace där mässan var, innanför dörrarna fanns ett palmhus men det tänkte man kanske inte på eftersom man var så fokuserad på utställningen.

 Byggnaden är ett slott och kallas Ally Pally av Londonborna. Här är en av försäljningshallarna, det är högt i tak.
Röda små rullar.

 Svart och guld.
 Svart och guld.
 Guldbroderier.
 Broderi på trädörr.
 Broderi på plåtdörr.
 Tovat.
 Broderat paraply med droginformation.
 Är det handbroderat eller maskinbroderat? Det är ju trådrakt och så smått!
 Spikar lindade med tråd.
 Virkade halsdukar av Sophie Digard.
 Målade pinnar virade med garn och tråd.
 Maskinsydda cirklar.
Del av härligt broderi.

Garn, färg, stämplar, tråd, papper, knappar mm köpte jag här, men inget tyg.


Nu får jag leva på minnena och försöka vara kreativ i mitt nya syrum, jag har redan börjat virka små rundlar, kanske att det blir en halsduk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder, jag längtar till London. Nästa år MÅSTE jag komma iväg till the Knitting and Stitching Show!